Diş teli tedavisi, dişlerin doğru pozisyonlarına kavuşmasını ve çapraşık olmamasını sağlayan bir ortodontik tedavidir. Bu tedavi, dişlerin düzgün bir şekilde büyümesini ve gelişmesini sağlar ve ayrıca dişlerin sağlıklı ve estetik görünümünü korur. Diş teli tedavisi, ortodontist tarafından yapılan bir tedavidir. Ortodontist, dişlerin ve çene kemiklerinin düzgün bir şekilde gelişmesini sağlamak için eğitilmiş bir diş hekimidir. Ortodontist, diş teli tedavisinin gerektiği durumlarda tedavi planı oluşturur ve tedavinin süresince tedavi sürecini izler. Diş teli tedavisinin süresi, kişiden kişiye değişebilir ve tedavinin gereksinimlerine ve dişlerin durumuna göre belirlenir. Diş teli tedavisi ayrıca, diş etlerinin sağlıklı kalmasını ve dişlerin çürümesini önlemeye yardımcı olur. Diş teli tedavisi, genellikle çocuklar ve genç yetişkinler için gereklidir ancak bazı yetişkinler de diş teli tedavisine ihtiyaç duyabilir.

Diş teli tedavisinin faydaları nelerdir ?

Diş teli tedavisi, dişlerinizin düzgün bir şekilde büyümesini ve gelişmesini sağlayarak, dişlerinizin sağlıklı ve güzel görünmesini sağlar. Bu tedavi, dişlerinizin doğru pozisyonlarına kavuşmasını sağlayarak, çiğneme ve dil hareketlerinin düzgün bir şekilde gerçekleşmesini sağlar. Diş teli tedavisi ayrıca, diş etlerinin sağlıklı kalmasını ve dişlerinizin çürümesini önlemeye yardımcı olur.

Diş teli sırasında neden ağrı oluşur ?

Diş teli tedavisi sonrası ağrının oluşması, tedavinin ilk başladığı dönemde daha sık görülebilir. Bu ağrının nedeni, dişlerinizin yeni bir pozisyona alışmaya çalışmasıdır. Bu ağrı, genellikle geçici bir süre için ortaya çıkar ve dişlerinizin yeni pozisyonlarına alışmasıyla birlikte azalır veya kaybolur. Ancak bazı durumlarda, ağrının devam etmesi veya şiddetinin artması durumunda, doğru bir şekilde tedavi edilebilmesi için ortodonti doktorunuza başvurmalısınız. Ortodontistiniz, ağrının nedenini ve nasıl tedavi edileceğini size en iyi şekilde anlatacaktır.

Diş telleri varken dişler nasıl fırçalanmalı ?

Diş teli takılı iken diş fırçalama, normal diş fırçalama tekniklerinden biraz farklıdır. Diş teli takılı iken diş fırçalama yaparken, dişlerinizin tüm yüzeylerine ve diş teli aparatının tüm yüzeylerine yeterince fırçalama yapılmalıdır. Bu sayede, diş teli aparatının arkasında ve dişlerinizin arkasında oluşabilecek bakteri ve plak birikimlerinin temizlenmesi sağlanır. Diş fırçalama işlemini, diş teli aparatının önünden başlayarak yapın ve fırçayı ağzınızın içinde hafifçe hareket ettirerek tüm dişlerinizin yüzeylerine ve diş teli aparatının tüm yüzeylerine fırçalama yapın. Diş teli takılı iken diş fırçalama işlemini, günde en az iki kez genelde ise her yemekten sonra fırçalamanız önerilir.

Mersin Diş Teli Tedavisi ile ilgili bilgiler.

Ortodontist Caner Büyükkaya