Dişler ile ilgili genel sorular ve cevapları

Dişler ne zaman fırçalanmalıdır?

Dişleriniz en az iki kez günde fırçalanmalıdır. Gece yatmadan önce ve sabah kalktıktan sonra fırçalamak en iyisidir. Dişlerinizi fırçalarken, diş fırçasının orta sert kıllara sahip olmasına ve doğru fırçalama tekniği kullanılmasına dikkat edin. Bu, dişlerinizin zarar görmesini önleyecektir. Eğer dişlerinizin fırçalanma sıklığı ve tekniği hakkında endişeleriniz varsa, lütfen diş hekiminize danışın.

Ağrı kesici kullanımı nasıl olmalıdır?

Ağrı kesiciler, ağrıyı hafifletmek için kullanılır. Ağrı kesicilerin dozajı ve kullanımı, ağrının şiddetine ve ağrıyı hafifletme amacına göre değişebilir. Örneğin, hafif bir ağrı için düşük dozajlı ağrı kesiciler kullanılabilir, ancak şiddetli bir ağrı için yüksek dozajlı ağrı kesiciler gerekebilir. Ağrı kesicilerin dozajı ve kullanımı hakkında bilgi almak için doktorunuz veya eczacınızla konuşun. Ayrıca, ağrı kesicilerin yan etkileri olabilir ve aşırı dozajda kullanımı riskli olabilir. Bu nedenle, ağrı kesicilerin kullanımını doktorunuz veya eczacınız tarafından tavsiye edilen dozlarda ve sürelerde yapın.

Diş eti kanaması normaldir mi?

Diş eti kanaması, dişlerin fırçalanırken yada spontane gerçekleşebilir. Eğer bir kere olmuşsa genellikle önemsiz bir problemdir. Ancak, diş eti kanaması sık olursa veya diş eti kanamasından sonra dişleriniz ağrımaya devam ediyorsa, diş hekiminize danışmanız gerekmektedir. Diş eti kanaması, diş etlerinde bir rahatsızlık olup diş eti iltihabı (gingivitis) gibi bir durumun varlığını gösterebilir. Diş eti iltihabı, diş etlerinin inflamasyonuna (şişmesine) neden olur ve diş etlerinin çekilmesine sebep olabilir. Diş eti iltihabı, dişlerin düzenli olarak fırçalanmaması ve dişlerin arasında yemek artıklarının kalması ile ortaya çıkabilir. Bu nedenle, dişlerinizi düzenli olarak fırçalayın ve dişlerinizin arasındaki yemek artıklarını temizleyin. Diş eti kanamasından endişe ettiğinizde veya diş etlerinizde bir rahatsızlık olduğunu düşündüğünüzde, lütfen diş hekiminize danışın.

Dişler için ne zaman diş hekimine gitmeliyim?

Dişleriniz için düzenli olarak diş hekimine gitmelisiniz. Diş hekimleri, dişlerinizi kontrol eder ve gerekirse tedavi uygularlar. Diş hekimleri, ayrıca dişlerinizin bakımına ilişkin önerilerde bulunur ve dişlerinizin nasıl daha sağlıklı kalabileceği konusunda tavsiyelerde bulunurlar. Diş hekiminize gitme sıklığı, dişlerinizin durumuna ve diş hekiminizin önerisine göre değişebilir. Ancak, genellikle en az yılda iki kez diş hekimine gitmeniz önerilir. Eğer dişlerinizde bir rahatsızlık hissediyorsanız veya dişlerinizin bakımı hakkında endişeleriniz varsa, lütfen diş hekiminize danışın.

Dişlerim için ne zaman diş ipi(keçe) kullanmalıyım?

Dişlerinizin arasındaki yemek artıklarını temizlemek için diş ipi (keçe) kullanılır. Diş ipi, dişlerinizin arasındaki yemek artıklarını temizler ve diş eti iltihabı (gingivitis) gibi bir durumun önüne geçer. Diş ipi, dişlerinizin arasında kalan yemek artıklarını fırçalayamayan yerleri temizler. Diş ipi, düzenli olarak kullanılmalıdır. Diş ipinizi en az iki kez günde kullanmalısınız. Diş ipinizi daha çok dişlerinizi fırçaladıktan sonra kullanmayı tercih edin. Diş ipinizi, dişlerinizin arasındaki yemek artıklarını temizlemek için daire şeklinde hareket ettirin. Diş ipinizi, dişlerinizin arasından geçirin ve diş etlerinizin üzerine doğru hareket ettirin. Diş ipinizi, diş hekiminizin önerisine göre değiştirin. Eğer diş ipinizi nasıl kullanacağınız hakkında endişeleriniz varsa, lütfen diş hekiminize danışın.

Uzm. Dr. Caner BüyükkayaMersin Ortodonti Uzmanı