Diş çekimi nedir neden gereklidir ?

Ortodontist Caner Büyükkaya- Mersin Ortodonti Uzmanı

Bazı ortodontik vakalarda, düz dişler ve sağlıklı bir gülümseme ile en iyi sonuçları elde etmek için dişleri çekmek gereklidir.

Diş çekimi sadece kesinlikle gerekliyse yapılır: ortodontistiniz diş çekimi önermeden önce sağlıklı bir gülümseme elde etmek için tüm seçenekleri değerlendirecektir. Dişleri çok fazla çapraşık olan hastalarda, tüm dişleri düzeltmek başka seçenek olmayabilir ve diş çekimi gerekmektedir. Diş çekimi, dişlerin düzgün bir şekilde hizalanmasına yardımcı olmak için son derece güvenli ve etkili bir yoldur.

Diş çektirmek insanları tedirgin edebilir. Deneyimli bir ortodontistin dikkatli gözetimi ve kalifiye bir diş hekimi veya ağız cerrahının uzman diş çekme prosedürü ile diş çekimi deneyiminiz rahat ve etkili olacak ve hak ettiğiniz sağlıklı gülümsemeyi elde etmenizi sağlayacaktır.

Bu kılavuz, diş telleri veya Invisalign ortodontik tedavisi öncesinde veya sırasında diş çekimi hakkında bilmeniz gereken her şeyi size bildirecektir.

Diş çekimi

Bir dişin veya birkaç dişin ağızdan çekilerek çıkarılmasıdır . Diş çektirmek için birçok neden vardır;  hastayı ortodontik bakım için tedavi  etmek, düz dişleri sağlamak, sağlıklı bir kapanış ilişkisi oluşturmak ve güzel bir gülümseme elde etmektir.

Bazı ortodontik vakalarda, çapraşık dişleri hafifletmek ve sabit bir kapanış sağlamak içinde diş çekimi gerekebilir. Bu çekimler ortodontik tedavi öncesinde veya sırasında yapılır.

Tüm vakalar çekim gerektirmez. Aslında, çoğunlukla gerekli değildir. Ortodontistiniz, mevcut tüm dişleri sağlıklı bir kapanışta hizalamak ve doğru konumlandırmak mümkünse, bunu çekim yapmadan yapacaktır. Ancak bazı hastalar için diş çekimi, uzun süreli sonuçlarla düz dişler elde etmenin tek şeçeneğidir.

Ortodontik tedavi sırasında kaç tane diş çekilir?

Ortodontistiniz, spesifik teşhisine bağlı olarak 1 ila 4 adet diş çekimi için sizi yönlendirecektir. (Yirmi yaş dişlerinin çekilmesinin başka sebepleri olduğundan yirmi yaş dişleri ortodontik çekim vakalarından ayrı olarak değerlendirilir). Tek sayıda dişin çekilmesi, ısırma düzenindeki asimetri veya travmatik ısırma tedavisinde yaygındır. Genelde çift sayıda 2 yada 4 adet diş çekilir.

Tel tedavisi sırasında hangi dişler çekilir ?

Hangi dişlerin çekileceği hastanın özel durumuna bağlıdır, ancak genel olarak küçük azılar (önden sırayla 4. ve 5. dişler) çekilme olasılığı en yüksektir.

Bazı durumlarda, küçük azı dişlerine ek olarak veya bunun yerine bir arka azı dişi çıkarılabilir.

Ortodontik Tedavi Öncesinde Diş Çekilmesi Ne Zaman ve Neden Gereklidir?

Tüm ortodontik vakalar diş çekimi gerektirmez. Aslında, vakaların sadece küçük bir yüzdesi çekim gerektirir ve bu vakalar genellikle çok çapraşık dişlere sahiptir (yukarıda belirtildiği gibi, birçok insan yirmi yaş dişlerini çektirir, ancak ortodontik bakımla ilgisi olmayan nedenlerle).

Tüm dişleri içeride tutmanın düzgün dişlere ve sağlıklı bir kapanışa izin vermeyeceği durumlarda doğru sonuca ulaşmak için diş çekimi gereklidir. Sadece şiddetli diş çapraşıklığı çekim gerektirir.

Şiddetli çapraşıklığın bazı yaygın nedenleri:

• Çok fazla sayıda diş
  • Küçük ve daralmış çene
  • Anormal şekilli dişler
  • Çok büyük dişler
  • Erken süt dişinin kaybına bağlı daralmış diş arkı

Başka hangi durumlarda diş çekilir ?

Diş çekimi sadece ortodontik tedavi için gerekmemektedir. Ağız içinde enfeksiyon odağı olmuş , şiddetli madde kaybı bulunan ağızda tutulması mümkün olmayan dişlerde de çekim gerekebilir. Bu çekimler ortodontik tedavi için gerekmemektedir. Ama ortodontik tedaviyi etkilemektedir. Bazı durumlarda bu dişler ortodontik tedavi sırasında çekimi gerekli dişlerin yerine kullanılabilmektedir. Bu hastanın sağlıklı dişlerini korumak için yapılır, tedavi süresi bir miktar uzamaktadır. Ancak hastanın sağlam dişi çekilmesi yerine çürük olan dişin çekilmesi en doğru yoldur.

Diş çekim ücreti ne kadar ?

Diş çekim maliyeti, çekim türüne, diş sayısına ve ortodontistinizin muayenehanesinin bakım maliyetinizi nasıl bir araya getirdiğine bağlıdır. Çoğu zaman, çekimler ortodonti ücretine dahil değildir, çünkü hastalar bu işlem için ayrı bir doktora yönlendirilir.

Bir diş hekimliği ofisinde bireysel diş çekimi fiyatları değişkendir. Ağız cerrahları genellikle vakaların karmaşıklığı nedeniyle daha fazla ücret alırlar, bu nedenle diş çekimi için hangisini görmeniz gerektiğini ortodontistinize sorduğunuzdan emin olun.

Ortodontist Caner Büyükkaya – Mersin Ortodonti Uzmanı