Diş eti neden kanar ?

Diş etlerinin kanamasının birkaç olası nedeni vardır:

Diş eti hastalığı: Diş eti kanamalarının en yaygın nedenlerinden biri periodontal hastalık olarak da bilinen diş eti hastalığıdır. Dişleri destekleyen dokuların bir enfeksiyonudur ve dişler üzerinde oluşan yapışkan bir bakteri tabakası olan plak birikiminden kaynaklanır. Diş eti hastalığı tedavi edilmezse diş kaybına yol açabilir ve kalp hastalığı ve inme riskinde artış gibi başka ciddi sağlık sonuçları doğurabilir.

Kötü ağız hijyeni: Dişlerinizi düzenli olarak fırçalamaz ve diş ipi kullanmazsanız, diş etlerini tahriş edip iltihaplanmalarına ve kanamalarına neden olabilecek plak oluşumuna yol açabilir.

Hormonal değişiklikler: Hamilelik, ergenlik ve menopoz sırasında meydana gelenler gibi hormonal değişiklikler, diş etlerinin daha hassas hale gelmesine ve kanamaya yatkın hale gelmesine neden olabilir.

Bazı ilaçlar: Kan sulandırıcılar ve nonsteroidal antiinflamatuar ilaçlar (NSAID’ler) gibi bazı ilaçlar diş etlerinin daha kolay kanamasına neden olabilir.

Diğer tıbbi durumlar: Lösemi ve vitamin eksiklikleri gibi bazı tıbbi durumlar da diş eti kanamalarına neden olabilir.

Diş etleriniz kanıyorsa, değerlendirme için bir diş hekimine başvurmanız önemlidir. Kanamanın nedenini belirleyebilecek ve uygun tedaviyi önerebileceklerdir. Bu arada, dişlerinizi düzenli olarak fırçalamaya ve diş ipi kullanmaya devam etmeniz ve temizlik ve kontroller için düzenli olarak bir diş hekimine görünmeniz önemlidir.

Diş eti tedavileri nasıl yapılır ?

Periodontal tedaviler olarak da bilinen diş eti tedavileri, diş eti hastalıklarını tedavi etmek ve önlemek için yapılan işlemlerdir. Diş eti hastalığı, dişleri destekleyen dokuların bir enfeksiyonudur ve dişler üzerinde oluşan yapışkan bir bakteri tabakası olan plak birikiminden kaynaklanmaktadır. Eğer bu hastalık tedavi edilmezse diş kaybına yol açabilir ve kalp hastalığı ve inme riskinde artış gibi başka ciddi sağlık sonuçları doğurabilir.

Diş eti hastalığının ciddiyetine ve hastanın özel ihtiyaçlarına bağlı olarak önerilebilecek birkaç farklı diş eti tedavisi vardır. Bazı yaygın diş eti tedavileri şunları içerir:

Detetraj ve kök düzeltme: Bu prosedür, dişlerden ve köklerden plak ve tartarın (kalsifiye plak) çıkarılmasını ve daha fazla bakteri birikmesini önlemek için köklerin düzleştirilmesini içerir. detetraj ve kök düzeltme, rahatsızlığı en aza indirmek için genellikle lokal anestezi kullanılarak yapılır.

Antibiyotik tedavisi: Bazı durumlarda diş hekiminiz veya periodontistiniz, diş eti hastalığına neden olan bakterileri öldürmeye yardımcı olması için antibiyotik reçete edebilir. Antibiyotikler hap olarak alınabilir veya doğrudan diş etlerine uygulanabilir.

Cerrahi: Diş eti hastalığı şiddetliyse veya diğer tedavi yöntemlerine cevap vermiyorsa cerrahi gerekebilir. Flep cerrahisi, kemik grefti ve doku grefti dahil olmak üzere kullanılabilecek birkaç farklı diş eti ameliyatı türü vardır.

Düzenli fırçalama ve diş ipi kullanımı dahil olmak üzere iyi ağız hijyeni uygulamaları, diş eti hastalığını önlemek için önemlidir. Diş eti hastalığını önlemeye ve tedavi etmeye yardımcı olmak için temizlik ve kontroller için düzenli olarak bir diş hekimine görünmek de önemlidir.

Hangi Diş macununu kullanmalıyız ?

Florür diş minesini güçlendirmeye ve diş çürümelerini önlemeye yardımcı olduğundan, diş macunu seçerken florür içeren bir macun seçmek önemlidir. Amerikan Diş Hekimleri Birliği (ADA) tarafından onaylanan bir diş macunu seçmek de iyi bir fikirdir, çünkü bu diş macunları titizlikle test edilmiş ve güvenli ve etkili olduğu gösterilmiştir.

Pek çok farklı diş macunu türü mevcuttur ve sizin için en iyi seçim, özel ihtiyaçlarınıza ve tercihlerinize bağlı olabilir. Örneğin:

Hassas dişleriniz varsa, hassas dişler için özel olarak formüle edilmiş bir diş macunu seçmek isteyebilirsiniz. Bu diş macunları, diş hassasiyetini azaltmaya yardımcı olan bileşenler içerir.

Diş eti hastalığınız varsa veya diş eti hastalığına yakalanma riskiniz yüksekse, iltihaplanmayı azaltmak ve diş eti hastalığını önlemek için formüle edilmiş bir diş macunu tercih edebilirsiniz.

Dişlerinizi beyazlatmaya yardımcı olan bir diş macunu istiyorsanız, hafif bir aşındırıcı veya başka bir beyazlatıcı madde içeren bir diş macunu seçebilirsiniz.

Enzimler, doğal özler veya uçucu yağlar gibi diş macununa dahil edilebilecek ek bileşenleri de dikkate almak iyi bir fikirdir. Bazı insanlar, yapay renkler veya tatlar gibi belirli bileşenler içermeyen diş macunlarını tercih edebilir.

Nihayetinde en önemli şey, çekici bulduğunuz ve sürekli kullanacağınız bir diş macunu seçmektir. Özel ihtiyaçlarınız için en iyi diş macununu belirlemek için diş hekiminize danışmak da iyi bir fikirdir.