Yüz Maskesi Tedavisi Nedir?

Alt çenede görülen ileri konumlanma, halk arasında sıklıkla karşılaşılan bir ortodonti problemidir. Alt çenenin üst çeneden daha ileride olduğu bu problem, hastanın sağlığı açısından hayati bir tehlikeye yol açmamasına rağmen diş minesinde yıpranma veya çene ağrılarının yaşanmasına yol açabilmektedir. tüm bunların yanı sıra birçok hasta için bu problem önemli estetik kaygılarına da sebep olabilmektedir. tüm bu sebepler göz önünde bulundurulduğunda alt çenedeki ileri görünümün muhakkak tedavi edilmesi gerekebilmektedir.

Alt çenenin ileride olmasının birçok sebebi bulunabilmektedir. Genellikle çocukluk döneminde ortaya çıkan alışkanlıklar, fizyolojik darbe veya yaralanmalar, genetik faktörler ve çeşitli sağlık problemleri bu sorunun temel nedenlerinden olabilmektedir. erken dönemde tespit edilen alt çenenin ileride olması sorunu, modern ortodonti teknikleri ile düzeltilebilmektedir. Küçük yaştaki çocuklara uygulanan bu teknikler ile daha kolay ve hızlı bir şekilde tedavi süreci gerçekleşebilmektedir. Yüz maskesi tedavisi, alt çene problemlerinde kalıcı ve güvenilir tekniklerden biridir.

Alt çenenin ileride olduğu rahatsızlıklarda kullanılan yüz maskesi tedavisi, bir aparey yardımı ile gerçekleştirilmektedir. Ağız dışına uygulanan yüz maskesi ile çene ve dişlerin doğru konumlanması, dişlerdeki aralıkların kapatılması ve daha estetik bir görünüm elde edilmesi mümkün olabilmektedir. hastanın çene ve alın kısmına dayanan yüz maskesi, özel tasarımı sayesinde alt çenenin daha da öne doğru büyümesinin önüne geçebilmektedir. Apareyde bulunan elastik bantlar sayesinde üst çenenin de öne doğru büyümesi sağlanmaktadır. Böylelikle alt ve çene yapısındaki doğru konumlandırma gerçekleşebilmektedir.

Yüz maskesi tedavisi, alt çene ileriliği probleminde yüzde yüze yakın bir başarı oranına sahiptir. Bu başarının bu denli yüksek olmasında, hastanın yaşı son derece büyük bir önem taşımaktadır. İleri yaşlardaki kişilere yüz maskesi tedavisi çok nadir uygulanmakta iken başarı oranı olabildiğince düşük olmaktadır. Yaşı ilerlemiş olan hastalarda alt çene ileriliği problemi daha çok cerrahi operasyonlar ile tedavi edilmektedir. bu sebeple de çocuğunun alt çenesinin ileride olduğunu düşünen ebeveynlerin zaman kaybetmeden diş hekimleri ile iletişime geçmeleri önerilmektedir.

Yüz Maskesi Tedavisi için Uygun Yaş Aralığı Kaç Olmalıdır?

Yüz maskesi tedavisi, erken yaştaki çocuklarda oldukça başarılı bir ortodonti tedavisidir. Diğer tüm ortodonti tedavilerinde olduğu alt çene eğriliğinde kullanılacak olan yüz maskesi tedavisinde de hastanın en az 7 yaşında olması gerekmektedir. 7 yaşına gelen çocuklarda genellikle kalıcı dişler çıkmış olabileceği gibi, diş hekimi tarafından yapılan muayene sonucunda kalıcı dişleri henüz tamamlanmamış olması durumunda yüz maskesi tedavisi ertelenebilmektedir. Yapılan birçok bilimsel araştırmaya göre yüz maskesi tedavisine 10 yaşından önce başlanan çocuklarda başarı oranı çok daha fazladır.

Yüz maskesi tedavisinde çocukların henüz ergenlik dönemine başlamamış olması da tedavinin başarısını etkileyen faktörlerden biridir. Bu sebeple de yüz maskesi tedavisi için uygun başlangıç yaşı kişiden kişiye değişkenlik gösterebilmektedir. tedavi boyunca yüz maskesinin günde 16 saatten az takılmaması önerilmektedir. Hastanın belirtilen süreden daha az yüz maskesini kullanması, tedavinin süresini ve başarısını olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Minimum 8 ay boyunca kullanılması önerilen yüz maskesinin ortodontist tarafından düzenli olarak kontrol edilmesi gerekmektedir.

Yüz maskesi tedavisi boyunca hastaların yaşam şekillerinde de birtakım düzenlemeler yapmaları önerilmektedir. Alın ve çeneye değen kısımları nemli bir bez ile düzenli olarak temizlenmelidir. Ayrıca ağız içine denk gelen bölgenin de yine maske için özel olarak temin edilen diş fırçası ile temizlenmesine özen gösterilmesi gerekmektedir. Yüz maskesinde herhangi bir deformasyon olması durumunda ise zaman kaybetmeden diş hekimi ile irtibata geçilmesi önerilmektedir.

Mersin Diş teli takan doktorlar Uzm. Dr. Caner Büyükkaya

Mersin Yüz maskesi tedavisi yapan doktorlar Uzm. Dr. Caner Büyükkaya