Diş Teli Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Diş problemleri, kişilerin hayat kalitesini oldukça düşürmek ile estetik açıdan da oldukça olumsuz sonuçlar doğurmaktadır. Ağız ve diş sağlığına dikkat edilmemesi, ilerleyen dönemlerde genel vücut sağlığını da etkilemektedir. Bu sebeple de kişilerin ağız ve diş sağlığına düzenli olarak dikkat etmesi ve bir problem var ise zaman kaybetmeden bir diş hekimine danışması önerilmektedir.

Ortodonti tedavisinde diş ve dişi desteklemek ile görevli olan kemik dokuya diş telleri sayesinde bir kuvvet uygulanmaktadır. Uygulanan bu kuvvetten dolayı hastaların tedavinin başlamasını takip eden ilk 24 saat içerisinde bir miktar ağrı hissetmeleri oldukça olağandır. Fakat bu ağrı kısa bir süre içerisinde ortadan kalkmakta ve hastalar normal yaşamlarına dönebilmektedir. Tedavinin ağrılı olacağı korkusundan dolayı çoğu kişi ortodonti tedavisinden kaçınmaktadır. Bunun yanı sıra tedavinin süresi de kişilerin bu tedavi için çekimser olmasında oldukça etkili bir rol oynamaktadır.

Diş teli tedavisi hemen her yaşta uygulanabilen bir tedavidir. Fakat 12-13 yaşındaki çocuklarda başarı oranı çok daha yüksektir. Bu sebeple de ailelerin çocuklarını düzenli olarak diş hekimi kontrolüne götürmeleri ve gerek görülmesi durumunda ortodonti tedavisinden kaçınmaması gerekmektedir. Yetişkin bireylerde diş teli tedavisi çok daha uzun bir süreyi kapsamaktadır. Ortodonti tedavisi ortalama olarak 1-2 sene sürmektedir. Daha sonrasında pekiştirme tedavisi de uygulanabileceği için hastaların mental olarak bu tedaviye hazır olması da tedavinin başarısını arttırmaktadır.

Diş teli tedavisi, hastalar tarafından oldukça çekimser yaklaşılan bir ortodonti tedavisidir. Bu tedavinin ağrılı olup olmayacağı, ne kadar süreceği ve tedavi esnasında nelere dikkat edileceği gibi birçok soru işareti, hastaların bu tedaviden uzaklaşmasına sebep olmaktadır. Fakat işinde uzman bir diş hekimi ile koordineli bir şekilde uygulanan ortodonti tedavisi, kişilerin uzun vadede sağlıklı bir diş sağlığına kavuşmasına yardımcı olabilmektedir.

Diş teli tedavisi ortodontistin başarısı kadar hastanın disiplini ile de yakından ilgilidir. Tedavi esnasında tüketilecek tüm yiyecek ve içeceklere dikkat edilmelidir. Yapışkan, asitli, kabuklu ve sert besinlerden uzak durulması gerekmektedir. Ayrıca tüketilen diğer tüm besinlerden sonra da normalden çok daha dikkatli ve özenli bir şekilde ağız içi temizliği yapılmalıdır. Diş fırçasının yanı sıra arayüz fırçaları da kapsamlı diş teli temizliğinde muhakkak kullanılmalıdır. Bunların haricinde florürlü ağız bakım sularının kullanımı da diş teli ve braketlerin temizliğinde oldukça önemli bir role sahiptir. Düzenli ve doğru bir şekilde temizliği yapılmayan diş telleri zamanla bakteri yuvasına dönüşebilmekte ve çok daha ciddi sorunlara yol açabilmektedir.

Diş teli tedavisinin süresi ağız yapısı, çene yapısı ve dişlerin konumuna göre değişkenlik gösterebilmektedir. Tedavide kullanılacak olan braketler ve diş telinin türü de tedavi süresini etkileyen faktörler arasında yer almaktadır. Hastaların durumuna göre metal braket, seramik braket, lingual braket veya aligner adı da verilen şeffaf plak kullanılabilmektedir. Oldukça kapsamlı bir tedavi sürecini içeren diş teli, hastaların ağız sağlığının düzeltilmesini sağlamaktadır. Ayrıca tedavi sonrasında ortaya çıkan görüntü, kişilerin kendilerine olan güvenini de arttırdığı gibi hayat kalitesini de bir hayli arttırmaktadır.

Diş teli tedavisi, hastalar için uzun süren bir tedavi olarak görülse de hem estetik hem de ağız sağlığı bakımından kaçınılmaması gereken bir tedavidir. Tedavi edilmeyen çarpık ya da yanlış konumlanan dişler, ileriki dönemlerde çok daha ciddi problemlere yol açabilmektedir. kişiler tedavi öncesinde ve sonrasında ağız ve diş temizliğine özen göstererek uzun yıllar sağlıklı gülüşlere sahip olabilmektedir.

Ortodonti tedavisi hakkında daha detaylı bilgi almak için bize ulaşabilir yada yorumlar kısmına yorum bırakarak aklınıza takılan problemleri sorabilirsiniz.

Mersin Ortodonti Doktoru Ortodontist Caner Büyükkaya