Diş teli tedavisini hızlandırmanın en iyi yolu iyi bir ağız hijyeni ve iyi bir diş eti sağlığından geçer. Diş teli tedavisi veya ortodontik tedavi; dişlerin, diş eti ve kemik arasında ki hareketi sayesinde düzeltmeye yarayan bir tedavi protokolüdür. Bu nedenle sağlıklı kemik ve diş etleri varlığı tedaviyi hızlandırır. Yapılan çalışmalarda diş etleri sağlıklı ve hijyen sorunu olmayan hastalarda tedavilerin daha kısa sürdüğü gösterilmiştir. Tedaviyi hızlandıran bir öteki mühim faktörde hasta uyumudur. Randevularına düzenli gelip ortodontistinin verdiği tavsiyeleri düzgüce uygulayan hastalarda hem tedavi süresi kısalır hem tedavi başarısı artar.

Diş teli çeneyi öne getirir mi?

Diş teli veya ortodontik tedavi çeneyi öne getirebilir. Ancak burda ki en mühim unsur hastanın yaşıdır, büyüme ve gelişme devam ederken uygulanan tedavilerde çeneyi öne getirme çoğunlukla yapılan bir tedavidir ve sonuçları başarılıdır. Bu nedenle 8 yaşından itibaren ortodontist muayenesi bu problemlerin erken fark edilebilmesi için oldukça önemlidir.

Ortodontik tedavi kaç ay sürer ?

Ortodontik tedavide zaman oldukça değişken olmakla birlikte çoğunlukla 12-24 ay arası tedaviler biter. Tedavinin zorluğuna vakanın tipine ve şiddetine bağlı olarak tedavi süresi değişebilir ve tedavi uzayabilir. Tedavinin daha kısa sürmesi de mümkündür sadece genel hatlarıyla 1 yılın altında tedavi bitirilmesi çok fazla önerilmez.

Ortodonti kliniğinde ne çeşit tedaviler yapılır ?

Ortodonti kliniğinde diş hekimliği alanında uygulanan her şey yapılabilir. Bunların üstüne ortodontik tedavi protokollerinin getirmiş olduğu öteki tedavilerde eklenir.

Diş teli kaç ayda bir sıkılır ? Muayene aralığı kaç gündür ?

Diş teli randevuları 4 ila 8 hafta içinde gerçekleştirilebilir. Sıklıkla 4 haftalık randevular verilse de vakanın durumuna ve istenilen hareket miktarına bağlı olarak randevular arası açılabilir. Özel olarak üretilen birtakım tellerle bu zaman 3 aya kadar uzatılabilir.

2. kez tel takılır mı ?

Tel tedavisi 2. kere de takılabilir. Ancak kendi arasında riskler içerir ve oldukça dikkat edilmelidir. Bu nedenle sorunlar oldukça ufaksa 2. bir tedavi uygulanması tavsiye edilmez. Eğer sorunlar ciddi ise de sorunu olabildiğince kontrollü ve hızlı bir şekilde bitirilerek tedavi uzatılmamalıdır.

Diş teli takarken ağrı olur mu ?

Diş teli uygulaması anestezi gerektirmeyen ağrısız bir işlemdir ve herhangi bir ağrı hissedilmez. Teller takıldıktan sonrasında dişlerin hareketinden ötürü ilk 3 gün ağrı hissedilir dişler alıştıktan sonrada bu ağrılarda azalarak kaybolur.

Diş teli takılması işlemi kaç saat sürer ?

Diş teli takılması yaklaşık 30 ile 45 dakika arası sürer. Hastanın tükürük akışındaki fazlalık çenesinin küçük olması vb. problemlerden ötürü bu vakit değişebilir.

Ortodontist Caner Büyükkaya

Tedaviler hakkında daha detaylı bilgi almak için bize ulaşabilir yada aşağıdaki bölümden yorum yaparak bize sorularınızı sorabilirsiniz.

Mersin Ortodonti Uzmanı Caner Büyükkaya